Az Anyag Tanúi

Az Anyag Tanúi
(novella)

-Jó napot kívánok! Az Anyag Tanúitól jöttem!

-Mi van? Jehova Tanúja? Na húzzon innen…

-Várjon uram! Nem a Jehova Tanúja vagyok, hanem az Anyag Tanúja. Valódi szabadságot tanítok.

-Mit? Nem érdekelnek a vallásos dumák.

-Uram, ez nem vallásos duma. Szerintem a vallások nem igazak. Én azt vallom és hirdetem, hogy mi emberek simán csak anyagok vagyunk, és mivel nincs semmiféle “felettes hatalom” ezért azt csinálhatunk amit csak akarunk, úgy élhetünk ahogy csak akarunk!

-Mi? Ezt most nem értem… anyag? Ez nem vallás? Miről beszél? Úgy élhetünk ahogy akarunk?

-Igen. A vallásosak azt hirdetik hogy valamilyen istennek a törvényei szerint kell élnünk és akkor halálunk után nem jutunk a pokolra. Én viszont azt hirdetem hogy nincs se pokol, se menny, meg semmi ilyesmi. A halál után egyszerűen megszűnünk, nem érzünk majd se jót se rosszat.

-Hát… izé… én is így gondolom… azt hiszem… De én katolikus vagyok.

-Az nem számít! Engem is katolikusnak neveznek, csak mert kisgyerekként meglocsoltak vízzel a katolikus egyház szokása szerint. De én erről nem tehetek, én nem kértem ezt, gyerekként nem is tehettem ellene.

-Akkor maga most katolikus?

-Nem, hiszen felnőttként úgy döntöttem hogy nem leszek vallásos. Maga is dönthet így.

-Hát… mit is mondott az előbb, hogy nincs Isten? Úgy élhetek ahogy akarok?

-Igen! Pontosan! Az élet, és az ember is az anyagból fejlődött ki evolúció által, nem kellett semmiféle Isten ehhez.

-Igen, az evolúcióról én is hallottam már. Egyébként én se hiszek Istenben meg az egyházban. Igazából engem is csak megkereszteltek és kész, ennyi. Sose hittem Istenben. Azt hiszem én úgy is élek, ahogy akarok… De az evolúcióban a vallásosak is hisznek.

-Igen, a legtöbben hisznek benne, de belekeverik Istent is. Erre semmi szükség! Az evolúció teljesen jól megvan Isten nélkül is, működik szépen. Én meg vagyok győződve arról, hogy nincs Isten. Az élethez csak az evolúció kell. De hagyjuk az evolúciót, a lényeg, hogy nincs Isten, nincs pokol, nincs halál utáni számonkérés vagy ítélet, nincsenek isteni törvények! Teljesen szabad lények vagyunk! De más vallások se igazak, például a buddhizmus sem.

-Hm… azt hiszem értem amit mond. Ilyen tisztán és egyszerűen eddig még nem fogalmaztam meg ezt magamban… Igazából én se hiszek Istenben…

-Nagyszerű! Örülök, ha valamit segíthettem…

-Igen. Igen, azt hiszem tényleg segített. Nem gondoltam volna, hogy ilyen hittérítők fognak… izé… elnézést… Szóval hogy így az ajtóban állva fog egy ember segíteni nekem ilyen vallásos… ööö… izé… szóval ilyen világnézeti kérdésekben. Tényleg jobban érzem magam. De most mit kell tennem?

-Tenni? Nem kell semmit tennie! Én csak ennyit akartam elmondani. Nem kell belépnie semmiféle egyházba vagy ilyesmibe, fizetnie se kell semmit, vallásos könyveket se kell olvasnia vagy terjesztenie. Ön egy szabad ember. Megyek is tovább. Viszontlátás!

-Viszlát és még egyszer köszönöm.

 

(C) 2012 Baráth Endre

 

