A “Dead Cyborg” című játékomról

A “Dead Cyborg” című játékomról

Jópár éve csináltam egy “saját nézetű” kalandjátékot. Mindent én csináltam benne, a grafikát, programozást, sztorit, játék dizájnt. Csak 2 hónapot szántam rá (tehát kb. 40*8 órát), úgyhogy okosan kellett kitalálni az egészet. A játék sztorija erősen filozófiai jellegű, és ez volt cél: hogy elgondolkodtassam az embereket. Aki ismeri Ph.K.Dick, Bradbury vagy Stanislaw Lem műveit, annak szerintem tetszett a játékom. Épp ezért elég sok vallás-filozófiai gondolat is van benne. De nem kell semmi bonyolultra gondolni, ráadásul néhol viccesre is vettem a dolgot, de ettől még persze komoly maradt. :)

Eredetileg 3 részt akartam csinálni, de a második után már nem jött be túl sok pénz, ezért aztán csak 2 rész lett belőle. A játék ingyenes volt, és aki akart, küldhetett pénzt. Végül kb. 3000 dollár jött össze 300 embertől, 10 dollár átlaggal (volt, aki 100 dollárt küldött). Összességében meg voltam elégedve ezzel, nem vártam többet egy ilyen nem túl népszerű játékstílustól, és a filózós témától. Szóval megérte megcsinálni. A 300 embernél persze jóval többen játszottak vele, és biztos vagyok benne, hogy jóval többnek is tetszett, csak lusta volt pénzt küldeni. :) (Kb. 50-60 ezerre becsülöm a letöltést így utólag, bár nem mértem.) A trailer videókat kb. 200 ezren nézték meg.

A játékot okosan kellett kitalálnom, mert nem akartam sok időt belerakni. Ezért a játék dizájn elég egyszerű lett: mászkálni kell a pályákon, összegyűjteni tárgyakat, amelyeket más helyen lehet használni, hogy tovább jussunk. A sztori úgy lett megoldva, hogy a játék közben üzeneteket, írásokat találhatunk a falakon, meg itt-ott, és ezekből áll össze a világ és a történet. Robotok, emberek üzeneteit, gondolatait olvashatjuk a pályákon… De a játékot az is végig tudta játszani, aki ezeket nem elolvasta el, mert a logikai feladványok a történet nélkül is megoldhatók. Ügyesebb játékos 2-3 óra alatt végig tudja játszani a 2 epizódot, de aki minden szöveget elolvas, annak jóval több lehet.

A történet (spoileres): egy poszt-apokaliptikus világban vagyunk, egy bunkerben, és erős radioaktív sugárzást kaptunk, így a halálunkon vagyunk. Egy hibernátorban ébredünk, 3 másik emberrel, akiknek később a hulláját találjuk csak meg, és az üzeneteiket, amelyekből kiderül a történet. Van még egy szereplő (ő a Halott Kiborg), aki a többiek testéből és robot alkatrészekből állítja össze önmagát.

A programozás minimális volt (pár oldal Python kód), mivel egy ingyenes játék engine-t használtam (Blender), és mivel a játék egyszerű. A grafikában az egyediségre és a hangulatra fókuszáltam. Azért így is elég fárasztó volt megcsinálni, mivel párhuzamosan kellett mindenen dolgozni, ebből a legnehezebb a sztori megalkotása volt. Szerencsére egy profi angolos unokatesóm lefordította a szövegeket angolra.

A grafika: minden hi-poly modellekből számolt low-poly modell, normalmappal. Ezt a technikát akkor tanultam, szóval viszonylag egyszerű hi-poly modellekről van szó. Mindent én csináltam, a stílus megkövetelte hogy egyedi legyen minden grafikai elem.

A játék honlapja már nem él, de itt van pár link:

Letöltés (mindkét epizód itt van): https://gamejolt.com/games/dead-cyborg/9282

Trailer 1: https://youtu.be/euGnVNNfMhE

Trailer 2: https://youtu.be/pex1R67yLXA

Trailer 3: https://youtu.be/O_2wCGEV3aI

A Youtube-on lehet találni végigjátszásokat.